【お知らせ】本日5/8より追加予定でしたGMTコラボ第二弾のmashup楽曲3曲につきまして、一部の筐体において出現しない問題を確認しております。店舗様にて筐体の電源が再度投入されるか明日5/9になることで楽曲は出現いたします。皆様にはご迷惑おかけしまして大変申し訳ございません。
— 太鼓チーム (@taiko_team) May 8, 2014
【お知らせ】本日5/8より追加予定でしたGMTコラボ第二弾のmashup楽曲3曲につきまして、ドンだーひろばでの表示が行われておりませんでしたが、こちらにつきましては、先ほど表示されるように対応いたしました。皆様にはご迷惑おかけしまして大変申し訳ございません。
— 太鼓チーム (@taiko_team) May 8, 2014
【告知】現在モモイロVer.の演奏ゲームの判定に従来の仕様と差異がある事を確認いたしました。ゲーム進行に支障はございませんが、本件につきまして引き続き調査・対応を進めて参ります。皆様にはご迷惑おかけしまして大変申し訳ございません。続報はあらためてお伝え致します。
— 太鼓チーム (@taiko_team) May 8, 2014
Breaking news about certain confirmed glitches and abnormalities in Taiko Momoiro systems, from the @taiko_team Twitter feed.First, on the three GMT mashup songs added today. Some cabinets may not show them properly even after the update. In that case the team suggest approaching arcade staff to reboot the cabinet (hence resetting the cabinet date to May 9) to make the songs appear.
Also for a brief moment the Donder Hiroba failed to show records for the same three songs. Fixes has been applied and the play data should show up properly on the Hiroba too.
Lastly, the note judgement in gameplay has changed from its usual state, even though the team has not done anything to it. They have confirmed this abnormalities, and is working to solve it. Do stay tuned for further updates.
Follow-up: Today (5/9) a status report is given on the note judgement issue. The team has pin-pointed the origin of the fault and work has started to tackle it. Expect more updates next week as they settle on a stable fix.
【告知 1/2】5/8アップデート以来演奏ゲームの判定に従来と差異を確認している件につきまして続報をお伝えいたします。本件の対応につきまして原因特定が完了し解決対応に向けて進んでおります。皆様にはご迷惑おかけしまして大変申し訳ございません。(2/2のツイートに続きます)
— 太鼓チーム (@taiko_team) May 9, 2014
【告知 2/2】(告知1/2のツイートの続きです)演奏ゲームの判定に従来と差異を確認している件につきまして、解決対応に向けて安全を期すためにしばらくお時間を頂戴いたします。続報につきましては、また翌週にお伝えしてまいります。重ね重ねお詫び申し上げます。
— 太鼓チーム (@taiko_team) May 9, 2014